מכתב ע"ט מהספר אמרי אשר

חיזוק יומי מתוך ה"אימרי אשר" לעילוי נשמת רבקה בת מנשה 📃

"..ואתפלל כי השם יתברך יתן לך כוחות הנפש האמיתיים שתוכל לעמוד בכאבים החזקים בשעה שאין אתה מסוגל לשאת אותם לבד, מחמת תקיפות הטבע  וחולשת הנפש הנובעת מחסרון היגיעה להשיג בנפש ובבשר לחיות את הכלל הפשוט -שהכאב טוב לאדם ומרפא לנפשו ומביאהו לדביקות הבורא ברוך הוא.  כי טבע האדם כך הוא, בשעה שהוא נתקף בכאביו הרי הוא נשבר ומתמלא תרעומת קשה, וזה גורם, שבעת שהכאב נפסק ועזבו, לא נשתייר בו באדם שום רושם של תועלת ההתקשרות ודביקות הבורא אשר היה יכול לצמוח לו, לו היה מקבלם באהבה ובשמחה. ומחמת תלונותיו לא השכיל להנות מן האורות המתקבלים מן סבל האמונה  להיות מזבח כפרה לפרט ולכלל ומשכן להשראת הנפש. ולמה הדבר דומה , לתינוק הזה, כשאין לו שום כאב הרי הוא נינוח שקט ושאנן ואינו צריך לאמו. לא כן הוא כאשר הוא נתקף בכאב הרי הוא מר צורח וקורא לאמא בעוז כי תבוא לגאלו מיסוריו. כך האדם אינו קורא לבוראו אלא מתוך יסורים הבאין עליו לעוררו על חובתו בעולמו, לפקוח עיניו לעשות חשבון נפשו ועל צורך התקשרותו בבוראו דרך הבשר והדם, ובודאי שאין היסורין נשלחין אליו לשברו או לדכאו בעלמא, התכלית האמיתית הפנימית של היסורין לגלות לו מצפוני נשמתו אשר מבקשת ומתחננת לפניו לעשות עמה חסד של אמת ושל נצח שתוכל להגיע לצור מחצבתה מתחת כסא הכבוד אשר ממנה חוצבה…" "..והאדם מה הוא כי יתרעם וכי יתלונן על מר גורלו שחיסר לו דבר זה או אחר, והדמיון אומר לו , שאלמלא היתה נפשו מתמלאת  מה שהיא תאבה, היתה השלווה מנת חלקו, אין זה אלא רעיון כוזב ודמיון חסר תוחלת. אבל דרך האמת להיות האדם נאבק לקבל את כאביו באהבה ובשמחה בלי שום טענות ותרעומת, כי אלו מעוררין לו את פצעיו הדבוקים בו בכל גופו עד שקלקלו לו אף את הנפש. ורק הכאב וקבלתו באהבה ובשמחה מזכך ומטהר את הנשמה, שזו היא בעצם השלמת חפצה האמיתי להגיע לתיקון הכללי של חטא עץ הדעת ועל ידי כך לקבל את מקומו בעולם הנצח  שכולו טוב בין הצדיקים הגדולים אשר כבר היו בעולם ועבדוהו במסירות נפשם כל ימי חייהם , ובזאת יבוא אל המלך לחסות תחת כנפי השכינה. לכן אבקשך מאד אל תהיה שבור  ורצוץ… "..וכשתילחם  עם מחשבותיך ולא תאשים איש, תזכה לשלימות הדעת עד שתזכה לראות בהירות התקשרות הבורא מתוך הכאב העמוק של השכינה אשר נמצאת איתנו בגלותינו הארוכה. ובשכר עינויך וענייך תזכה לקבל דעת השלימות כמו שדוד המלך עליו השלום אמר "טוב לי כי עוניתי למען אלמד חוקיך" וכך נתגלה לו ליוסף הצדיק דמות דיוקנו של אביו הסיבה אשר שלח לו השם יתברך להצילו מרדת שחת, ולהיות ליסוד העולם…חגור נא עוז וצא לקרב נגד המחשבות של החשכות, וצעק אל הקב"ה מתוך עומק לבך השבור והכאוב ומתוך חוצפא כלפי שמיא מעליא, תבקש רחמים ותשיח צערך לפניו וכה תאמר לפניו : " אנא בוראי, כשם שהרופא הפרופסור אינו מתבייש ולא נגעל מלטנף את ידיו ברפואתו את אברי האדם המלוכלכים בתוקף תפקידו הרפואי.כך גם אתה קוני וצורי, רופא חולי עמו ישראל , ורופא נפשות ישראל , רפאני השם וארפא ממשובתי אף שאתה מתלכלך מפגמי וכך נשא גם משה רבנו תפילתו על אחותו מרים הנביאה וביקש א-ל נא רפא נא לה. כי אתה שומע תפילת כל פה ושיחת כל לב עמו ישראל ברחמים." יכנסו דברי אלה אל לבך , ולא תשמע בקול היצר, תקרא לבורא ברוך ולא תתייאש, לא ננעלו שערי רחמים ותוכל לפעול ישועות לכלל ולפרט ולכל משפחתך ותזכה לקבל את  האורות של משיח ..

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s